perjantai 2. tammikuuta 2015

IN YOUR FACE: Minä olen raskaana

Minun alitajunnallani on todella outo tapa reagoida eroihin. Tai en tiedä onko se niin outo, kertokaa myös omia kokemuksia! Jokaisen eron jälkeen - riippumatta siitä, olenko jättäjä vai jätetty - näen useasti unta, miten olen tälle miehelle raskaana. 

EN SIIS OLE RASKAANA OIKEASTI. HÄHÄ. HUH.


Näin taas viime yönä unen, jossa kerroin Miehelle odottavani hänen lastaan. Näin saman unen vielä monta kertaa, eri reagoinneilla. Mikä hitto alitajuntaani vaivaa?

Jos olen jätetty osapuoli, saan unessa jotenkin sairasta mielihyvää siitä, että mies on ikuisesti sidoksissa minuun. Jos taas olen jättävä osapuoli, koen suurta paniikkia että minä olen ikuisesti sidoksissa mieheen. Sairasta? Ehkäpä.. ero tekee hassuja asioita mielelle.

Voiko olla, että haluan niin kovasti pitää Miehestä vielä kiinni, että unelmoin yhteisestä vauvasta hänen kanssaan? Miten uskon vahvasti, että vauva saisi hänet tajuamaan rakkauden määrän meitä kohtaan ja hän kohtelisi meitä rakastavasti koko loppuelämän? Yhdessä unessa tosin raivosin Miehelle siitä, miten uskon hänen jättävän meidät taas kymmenen vuoden päästä ja miten minusta tulee väsynyt YH-äiti. Oli taas mukavan leppoisa yö takana.

Mite ero tulee teidän uniinne? Olisi kiva kuulla kokemuksia ja tietää, ettei ole omien outojen aivojensa kanssa yksin. 


4 kommenttia:

  1. Kerroin edellisessä kommentissa, että ensimmäinen poikaystävä jätti laittamalla yhtäkkiä vain välit poikki ilman selityksiä. Näen unissani yhtenään, miten myöhemmin kohtaamme, menemme kahville ja juttelemme ja miten yritämme uudestaan. Sovimme uuden tapaamisen, mutta hän ei tulekaan/hänellä onkin toinen/hän laittaa viime hetkellä viestiä, että ajatus olikin huono. Joissain unissa käy niin, että hän ikään kuin on kanssani koko ajan, mutta alkaa vähitellen hävitä ja haalistua. Joissain unissa hän on koko ajan vierelläni, mutta en voi koskettaa häntä. Näen niitä unia edelleen, vaikka erosta on ikiajat. Jännää tosiaan, miten ihmisen alitajunta käsittelee tällaisia kokemuksia...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eroja tulee harva se päivä, mutta silti ihminen käsittelee niitä omalla oudolla tavallaan.. luulisi jo että evoluutio olisi opettanut ihmiset suuntaamaan katseen heti tulevaisuuteen :D jännien asioiden äärellä

      Poista
  2. Haha, mä näin ihan samanlaista unta :D
    Olin eksälle varmaan 8. kuukaudella raskaana ja en ollu vielä(kään?) kertonut sille sitä ja mietin siinä unessa, että miten kerron ja miten sen uusi nainen siihen reagoi. Ai kauhee.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Muuutta ihan ikkupikkuisen tuottaa sellaista ärsyttävää mielihyvää? :D

      Poista